Információgyűjtés a lehetséges munkaadóról
Mire is szolgál a kutatómunka?
Esetleg új munkát keres, vagy pályát szeretne változtatni? Vagy éppen élete legelső állásának interjújára készül? Bárhogy is legyen, az információszerzés az új munkaadóról alapvető fontosságú az álláskeresés és az interjúra történő felkészülés során.
Az állásinterjún elért eredmény sok tényező – így például korábbi tapasztalatok, személyiség, adottságok és képességek - függvénye. Mégis, a pályázók által az interjút megelőzően és az álláskeresés során is elkövetett leggyakoribb hibák egyike az, hogy nem elég alaposan néznek utána a munkaadó cégnek.
A helyes felkészülés a siker egyik alapvető összetevője. A munkaadó cég előnyeinek, erősségeinek és gyengeségeinek ismerete segíthet Önnek abban, hogy átlássa a szervezetet, és meghatározza az Ön lehetséges pozícióját ebben a szervezetben, így tájékozott kérdéseket tehet fel az interjú során. Kétségtelen, hogy a kutatómunka megmutatkozik majd az interjú során, és jó benyomást tesz az Önt elbíráló személyre.
Álláskeresés
Álláskeresés során a munkaadókról szerzett információk segíthetnek Önnek az Ön által elvárt, az Önnek megfelelő munkaadó cégek jellegének megfogalmazásában. Segíthetnek abban is, hogy kiválogassa és kizárja azokat a szervezeteket amelyek nem felelnek meg az Ön karrier elképzeléseinek.
A rendelkezésre álló források felhasználásával jobban megismerheti egy adott vállalatnál kínálkozó karrierlehetőségeket. Néhány, az adott vállalatra vonatkozó fontos háttérinformáció: az ott folyó tevékenységek, a szervezeten belüli munkakörök jellege, a cég pénzügyi stabilitása.
Az állásinterjút megelőző kutatómunka
Mielőtt találkozna lehetséges munkaadóival, tudatosítania kell magában a következő kérdéseket: Mit és hogyan tesz a vállalat, illetve hogyan működik. A cég anyagi helyzete – terjeszkednek vagy éppen leépítenek?
Kik a fő versenytársak, és milyen képességű alkalmazottakat keresnek – értve ezalatt például képzettséget vagy korábbi tapasztalatokat. Ön mit tud számukra nyújtani? A szervezetről szerzett általános ismeretek önbizalmat is adnak majd Önnek az első interjú során, így tájékozott kérdéseket tehet majd fel, hivatkozva az Ön által elvégzett kutatómunkára. Ha például marketingvezetői állást kívánna megpályázni egy marketing ügynökségnél, élhetne mondjuk a következőkhöz hasonló kérdésfelvetéssel: “az Önök éves jelentését átolvasva számomra az derül ki, hogy Önök egy adott százalékot költenek hirdetésre. Ennek mekkora részét teszi ki a digitális marketing kiadás?”
Ahelyett, hogy például megkérdezné, hány alkalmazottal dolgozik a cég – amelyet Önmaga is kideríthetett volna – a fenti kérdés inkább utal arra, Ön időt és munkát fordított az interjúra történő felkészülésre. Az Önt elbíráló személy(ek) számára így kiderül, Önnek komolyak a szándékai a céggel, az állással és a jövőbeli karrierével kapcsolatban.
Információk fellelése
Kevés olyan dolog létezik, ami az interneten nem található meg. A legtöbb vállalat rendelkezik saját weboldallal, de ha mégsem, attól Ön még számos iparág specifikus információt találhat róluk és versenytársaikról.
Amennyiben a Hays-en keresztül pályázik, tanácsadóink specifikus állásinformációkkal szolgálhatnak még az interjú előtt. Információkat adnak a munkavégzés helyszínéről, az elvárt képességekről, a szükséges gyakorlati ismeretekről, az adott cég nagyságáról és a fizetésekről is.
Legyen kezdeményező, használja a fantáziáját!
Használja saját kapcsolatait, és érdeklődjön más szakmabelieknél is, hogy további információkat szerezzen a kiválasztott cégekről. Egy másik, hasonlóan hasznos forrás a versenytársak megismerése, hiszen így gyakran betekintést nyerhet az Ön által választott szervezet működésébe is, és megtalálhatja az alapvető különbségeket a két vállalat között, illetve felderítheti az egyes cégek előnyös pontjait.
Akár az álláskeresést támogatja a kutatás, akár már az interjúra való felkészülés részeként keres információkat, a munkaadói információk felkutatása kulcsfontosságú.
Career opportunities
Check out our open positions and find the one which suits you the best.