ALERT: Jobseekers are being fraudulently contacted by scammers. Click here for more details.
Az első benyomás nem ok nélkül meghatározó és a kép néha többet mond ezer szónál. Ez vonatkozik a profilképre is a legnépszerűbb üzleti közösségi portálon - a LinkedIn-en. A fénykép a személyes márka része, olyan elem, amely lehetővé teszi, hogy pozitív módon kitűnjön és a toborzó vagy a munkáltató emlékezzen rá - még akkor is, ha csak néhány másodpercre nézett rá.
A HR szakértők olyan embereket szeretnének alkalmazni, akik nemcsak megfelelnek a vállalat követelményeinek és beilleszkednek a szervezeti kultúrába, hanem mint alkalmazottak képviselik a munkaadót és pozitívan befolyásolják a vállalat márkáját. A profilkép így rendkívül fontos elemmé válik - különösen az álláskeresők számára. Fotó hozzáadása a LinkedIn profilhoz növeli annak esélyét, hogy többen nézzék meg azt. Mindez azért van, mert a profilfotó hiánya korlátozza a profil megjelenítését a keresési eredmények között.
Drága egy profi fotó? Semmi sem lehet rosszabb! Még saját forrásaival is, pénzügyi költségek felmerülése nélkül készíthet nagyszerű fényképet, amely pozitív első benyomást kelt a nézőkre. Érdemes azonban odafigyelni néhány kulcsfontosságú elemre, és ne feledje, hogy a profilképből fakadó középszerűség egyszerűen rosszul mutat bennünket. Lehetséges, hogy minden kötelezettséget, kapcsolatot és kihívást megközelítünk.
Igaz, hogy a profilképében mindenekelőtt önnek kell lennie. Amikor egy fotót üzleti jellegű szociális médiabe teszünk, emlékeznünk kell arra, hogy a karrier kialakításának és a szakértői kép kialakításának a célja a címzettek szemében. A ruhák ennek a képnek a része, ezért annyira nagy a fontossága. Ezért a munkaerő-felvételi szakértők hangsúlyozzák, hogy a képen érdemes olyan ruházatban megjelenni, amely megfelel a jelölt pályázásának, ez általában magasabb pozíciót jelent, nagyobb felelősséget vagy nagyobb választékot jelent, mint a jelenleg tartott.
Ez azt jelenti, hogy a fotón a nyakkendő alatt kell bemutatkoznunk? Nem feltétlenül. Noha a legtöbb férfi öltönyt és nők kiegyensúlyozott, egyenruhás ruhát visel, még intenzív színeket vagy nem szabványos kivágást is felvehetünk - ha ez személyiségünknek megfelel, az álom üzleti helyzetébe is illeszkedik. Ne feledje, hogy a fénykép üzenet a címzettnek, tehát egy gyűrött ing vagy mély nyakkivágás hátrányaink lehet. A profilkép elkészítésekor érdemes kipróbálni néhány ruhát, és megnézni, hogy mi néz ki a legjobban.
Nagyon gyakran az üzleti jellegű szociális médiában elküldött profilfotókat olyan átgondolt háttérrel készítik, amely elvonja a figyelmet a profi képétől. A toborzók érintkezésbe kerülnek a lakásban lévő rendetlenség hátterében örökölt arcokkal, a vállalati logókkal, amelyekkel a fotón szereplő nincs kapcsolatban, tengerparti stranddal és még fürdőszobával. Vannak fotók társadalmi eseményektől is - magán jellegűek is, csoportképekből vagy egy távoli múltból kivágva. Az ilyen képek nemcsak a saját területükön működő szakemberek professzionális képét alkotják, hanem azt a benyomást keltik, hogy a profiltulajdonos a szakmai életben nem veszi figyelembe a részleteket vagy nem verbális üzeneteket, amelyeket kollégáinak vagy ügyfeleinek irányít. Milyen hátteret kell választania? ilyeneknek köszönhetően a szakértő arca fel lesz téve. Tehát fogadjon az egyszerűségre. A legjobb választás egy szilárd háttér - fehér vagy szürke - természetes vagy természetes megvilágítással. Ennek eredményeként a fényképezés nézőit nem fogja elvonni a háttér zavarja. Figyelembe kell venni a fénykép minőségét is. Amint azt a LinkedIn javasolja, annak legyen egy meghatározott dimenzióval. Minden alkalommal meg kell vizsgálnunk, hogy a kiválasztott fénykép keretét beállíthatjuk-e a méretére, és hogy a fájl minősége elegendő-e ahhoz, hogy a fénykép ne kerüljön elmosódásra. Ellenkező esetben válasszon másik fényképet.
Az utolsó, bár nem utolsósorban fontos kérdés a fényképben bemutatott hozzáállásról szól. Ha profi szeretne nézni, túlzásba léphet. Akkor a képen nagyon komolyan, kényelmetlenül és fenyegetően nézünk ki. Hogyan kerülhető el Vegye figyelembe a fotó mind az arcát, mind a testbeszédet.
A LinkedIn-nek szánt fényképnek le kell fednie az arcot és a vállakat, míg az arcnak legfeljebb 60 százalékot kell elfoglalnia. kép. Szélesebb felvételek esetén nehéz lehet a ábrázolt személy gyors azonosítása. Csakúgy, mint egy jelmez - érdemes kipróbálni néhány felvételt, és kiválasztani azt, amelyen a karakter fontos vonásait mutatjuk be szakmai szempontból.
A videóinterjúra is épp úgy fel kell készülni, mint egy személyesre. Hogy mikre kell odafigyelni?
Check out our open positions and find the one which suits you the best.