Hogyan változott meg az IT szakemberek toborzása a Covid hatására?

A COVID hatására megugrott a kereslet a IT szakemberek iránt, mivel nélkülözhetetlenek voltak ahhoz, hogy a vállalkozások zökkenőmentesen fenntartsák a működésüket.

Első körben azon Cloud Achitect és Cloud Engineer jelöltek iránt volt a legnagyobb a kereslet, akik a tartós és nagy létszámú home officet lehetővé tévő rendszerekhez értenek, mint az AWS és az Azure. A lezárás első négy-nyolc hetében ezen jelöltek iránti kereslet 400 százalékkal nőtt.

Ezzel párhuzamosan a Cyber Securityben jártas jelöltek iránt is megnőtt az érdeklődés. Míg ezekben a jelöltekben elsősorban technikai készségeket kerestek, a vállalkozásoknak olyan emberekre is szükségük volt, akik képesek a felhasználók viselkedésének megváltoztatására. Amikor az alkalmazottak otthon dolgoznak, az irodai környezetben végzett munkához képest más biztonsági rések vannak. A szervezeteknek olyan jelöltekre volt szükségük, akik biztosítani tudták, hogy az alkalmazottak biztonságos környezetben tudjanak dolgozni, új rendszerek gyors telepítése által.

Majd megnövekedett a kereslet a Data Analyst-ek és Data Scientist-ek iránt is.

Ezeket a trendeket március és május között figyeltük meg, most már inkább azt látjuk, hogy a vállalatok ismét hosszabb távon gondolkodnak digitális és technológiai stratégiájukban.
 

Itt van a négy legfontosabb szempont, amelyet a szervezeteknek figyelembe kell venniük a technológiai szakemberek toborzásakor:

 

1. Kulcsfontosságú a hosszútávú stratégia

Az első hónapok után, amikor a vállalatok alkalmazkodtak az új körülményekhez, elkezdtek előre tekinteni. Megértették, hogy a COVID egy ideig itt lesz, és ahelyett, hogy csak reagálnának az azonnali válságra, a szervezetek elkezdték tervezni a jövőt. 
A nagyvállalkozásoktól a közszféra szervezeteiig sok vállalatnál működtek digitális átalakítási programok, de új prioritásokat kellett meghatározniuk a munkavállalók és az ügyfelek új igényei alapján, legyenek azok egyéni fogyasztók vagy vállalkozások. Sokan azt tapasztalták, hogy van mit javítaniuk a digitális megjelenésükben. Javítani kellett a webshopokat, weboldalakat, kommunikációs eszközöket, amelyek felváltották vagy kibővítették a hagyományos emberi interakciókat és fenntarthatták az ügyfelekkel, vevőkkel való közvetlen kapcsolatukat.
A legtöbb szervezet manapság agilis módon dolgozik, ezért olyan készségeket keres, amelyek lehetővé tehetik a változást, de olyan szoftverfejlesztőket is, akik képesek felépíteni és fejleszteni az igényelt alkalmazásokat.


2. A toborzási folyamatoknak folyamatosan fejlődniük kell

Ahhoz, hogy a toborzás sikeres legyen ezen az erősen a jelöltek által irányított piacon, a vállalkozásoknak gyorsan és hatékonyan fejleszteniük kellett a folyamataikat. A legtöbb vállalatnak már korábban is volt valamilyen videóplatformja az interjúzáshoz, de ezeknek a minősége nem mindig volt kifogástalan. A COVID szükségessé tette, hogy új és megbízhatóbb platformokra ruházzanak be, mert mindenki távolról dolgozott, és ezen eszközök nélkül a mindennapi kommunikáció is komoly nehézségekbe ütközött volna.
A következő kihívás a távolról történő beléptetés volt. Sok vállalatnak korábban egyáltalán nem volt távoli beléptetési folyamata, ezeket most rövid idő alatt kellett kidolgozniuk. Szerencsére a technológiai vállalatok vagy a technológiai részlegek elég rugalmas módon mozognak, szinte mindig ők a korai alkalmazói ezeknek a változásoknak. Ismerik a technológiát, és támogatják azt. 
 

3. Kulturális elmozdulás ment végbe a technológia bevezetése körül

Sokszor, amikor a technológiai szakemberek megpróbálnak új rendszereket bevezetni a vállalatoknál, a változás nehézkes, és az emberek lassan állnak át a megszokottról az újra. A COVID az embereket arra kényszerítette, hogy gyorsan alkalmazzák az új technológiát. A világjárvány a legnagyobb változás, amely az üzleti világban életünk során bekövetkezett, és együttesen bebizonyítottuk, hogy néhány hét alatt a legtöbb szervezet képes volt elmozdulni az irodai munkavégzésről a teljesen távoli munkakörnyezetre. A felhasználók bebizonyították, hogy képesek végrehajtani ezt a gyors változást, így a későbbiekben várhatóan nyitottabbak lesznek az új rendszerek iránt.
 

4. A szervezeteknek időre van szükségük a reflektálásra

A szervezetek gyorsan kellett lépniük, és így év vége felé érdemes visszatekinteni hogy, milyen változásokat vezettek be ebben az évben, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy ezek tartósan működőképesek-e. Egy új hibrid világot vizsgálnak, ahol az alkalmazottak otthon és az irodában egyaránt dolgoznak. Meg kell győződniük arról, hogy stratégiailag olyan helyzetben vannak-e, hogy biztosított a cég működése és a célok elérése.
A hibrid munkavégzésre való áttérés valószínűleg a digitális átalakulás felgyorsulását eredményezi és ez azt jelenti, hogy a technológiai szakembereknek is át kell képezniük magukat annak érdekében, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy rendelkeznek-e az új világban szükséges készségekkel.

Végül minden szervezetnek meg kell fontolnia, hogy ez mit jelent az új belépői számára. A munka világában való hatékonyság nagy része megfigyelésből, mentorálásból és valós idejű visszajelzésből származik. A távoli modellre váltó szervezeteknek mérlegelniük kell ezeknek a kezelését is.
 
00

Follow us

               

Hogyan készüljünk fel videóinterjúra

A videóinterjúra is épp úgy fel kell készülni, mint egy személyesre. Hogy mikre kell odafigyelni?

Career opportunities

Check out our open positions and find the one which suits you the best.

Our services

Check out our other HR related services.

Contact us

For a tailor-made proposal or career consulting, feel free to contact us.