Hogyan változott meg az IT szakemberek toborzása a Covid hatására?

A COVID hatására megugrott a kereslet a IT szakemberek iránt, mivel nélkülözhetetlenek voltak ahhoz, hogy a vállalkozások zökkenőmentesen fenntartsák a működésüket.

Első körben azon Cloud Achitect és Cloud Engineer jelöltek iránt volt a legnagyobb a kereslet, akik a tartós és nagy létszámú home officet lehetővé tévő rendszerekhez értenek, mint az AWS és az Azure. A lezárás első négy-nyolc hetében ezen jelöltek iránti kereslet 400 százalékkal nőtt.

Ezzel párhuzamosan a Cyber Securityben jártas jelöltek iránt is megnőtt az érdeklődés. Míg ezekben a jelöltekben elsősorban technikai készségeket kerestek, a vállalkozásoknak olyan emberekre is szükségük volt, akik képesek a felhasználók viselkedésének megváltoztatására. Amikor az alkalmazottak otthon dolgoznak, az irodai környezetben végzett munkához képest más biztonsági rések vannak. A szervezeteknek olyan jelöltekre volt szükségük, akik biztosítani tudták, hogy az alkalmazottak biztonságos környezetben tudjanak dolgozni, új rendszerek gyors telepítése által.

Majd megnövekedett a kereslet a Data Analyst-ek és Data Scientist-ek iránt is.

Ezeket a trendeket március és május között figyeltük meg, most már inkább azt látjuk, hogy a vállalatok ismét hosszabb távon gondolkodnak digitális és technológiai stratégiájukban.
 

Itt van a négy legfontosabb szempont, amelyet a szervezeteknek figyelembe kell venniük a technológiai szakemberek toborzásakor:

 

1. Kulcsfontosságú a hosszútávú stratégia

Az első hónapok után, amikor a vállalatok alkalmazkodtak az új körülményekhez, elkezdtek előre tekinteni. Megértették, hogy a COVID egy ideig itt lesz, és ahelyett, hogy csak reagálnának az azonnali válságra, a szervezetek elkezdték tervezni a jövőt. 
A nagyvállalkozásoktól a közszféra szervezeteiig sok vállalatnál működtek digitális átalakítási programok, de új prioritásokat kellett meghatározniuk a munkavállalók és az ügyfelek új igényei alapján, legyenek azok egyéni fogyasztók vagy vállalkozások. Sokan azt tapasztalták, hogy van mit javítaniuk a digitális megjelenésükben. Javítani kellett a webshopokat, weboldalakat, kommunikációs eszközöket, amelyek felváltották vagy kibővítették a hagyományos emberi interakciókat és fenntarthatták az ügyfelekkel, vevőkkel való közvetlen kapcsolatukat.
A legtöbb szervezet manapság agilis módon dolgozik, ezért olyan készségeket keres, amelyek lehetővé tehetik a változást, de olyan szoftverfejlesztőket is, akik képesek felépíteni és fejleszteni az igényelt alkalmazásokat.


2. A toborzási folyamatoknak folyamatosan fejlődniük kell

Ahhoz, hogy a toborzás sikeres legyen ezen az erősen a jelöltek által irányított piacon, a vállalkozásoknak gyorsan és hatékonyan fejleszteniük kellett a folyamataikat. A legtöbb vállalatnak már korábban is volt valamilyen videóplatformja az interjúzáshoz, de ezeknek a minősége nem mindig volt kifogástalan. A COVID szükségessé tette, hogy új és megbízhatóbb platformokra ruházzanak be, mert mindenki távolról dolgozott, és ezen eszközök nélkül a mindennapi kommunikáció is komoly nehézségekbe ütközött volna.
A következő kihívás a távolról történő beléptetés volt. Sok vállalatnak korábban egyáltalán nem volt távoli beléptetési folyamata, ezeket most rövid idő alatt kellett kidolgozniuk. Szerencsére a technológiai vállalatok vagy a technológiai részlegek elég rugalmas módon mozognak, szinte mindig ők a korai alkalmazói ezeknek a változásoknak. Ismerik a technológiát, és támogatják azt. 
 

3. Kulturális elmozdulás ment végbe a technológia bevezetése körül

Sokszor, amikor a technológiai szakemberek megpróbálnak új rendszereket bevezetni a vállalatoknál, a változás nehézkes, és az emberek lassan állnak át a megszokottról az újra. A COVID az embereket arra kényszerítette, hogy gyorsan alkalmazzák az új technológiát. A világjárvány a legnagyobb változás, amely az üzleti világban életünk során bekövetkezett, és együttesen bebizonyítottuk, hogy néhány hét alatt a legtöbb szervezet képes volt elmozdulni az irodai munkavégzésről a teljesen távoli munkakörnyezetre. A felhasználók bebizonyították, hogy képesek végrehajtani ezt a gyors változást, így a későbbiekben várhatóan nyitottabbak lesznek az új rendszerek iránt.
 

4. A szervezeteknek időre van szükségük a reflektálásra

A szervezetek gyorsan kellett lépniük, és így év vége felé érdemes visszatekinteni hogy, milyen változásokat vezettek be ebben az évben, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy ezek tartósan működőképesek-e. Egy új hibrid világot vizsgálnak, ahol az alkalmazottak otthon és az irodában egyaránt dolgoznak. Meg kell győződniük arról, hogy stratégiailag olyan helyzetben vannak-e, hogy biztosított a cég működése és a célok elérése.
A hibrid munkavégzésre való áttérés valószínűleg a digitális átalakulás felgyorsulását eredményezi és ez azt jelenti, hogy a technológiai szakembereknek is át kell képezniük magukat annak érdekében, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy rendelkeznek-e az új világban szükséges készségekkel.

Végül minden szervezetnek meg kell fontolnia, hogy ez mit jelent az új belépői számára. A munka világában való hatékonyság nagy része megfigyelésből, mentorálásból és valós idejű visszajelzésből származik. A távoli modellre váltó szervezeteknek mérlegelniük kell ezeknek a kezelését is.